reklama

V T-Mobile Vám záruka na akciový mobil asi neplatí.

Aj Vy máte akciový telefón od T-Mobile? Myslíte si, že naň platí záruka?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)


Užívate si svoju super hračku plnú modernej techniky, či nenahraditeľného pracovného pomocníka. Navyše za super dotovanú cenu, zlomku skutočnej hodnoty. Síce ho splácaním mastného mesačného paušálu s 2 ročnou viazanosťou niekoľkonásobne preplatíte ... ale toľko tá vecička snáď bude dobre fungovať, no nie?

Ale čo ak máte smolu a ten super multimediálny telefón napríklad od Nokie Vám zrazu prestane fungovať?

Potom možno zistíte, že pre akciový telefón záruka u T-Mobile a jeho partnerov neplatí!

No nenaštvalo by Vás to? Neprišli by ste tiež do predajne vrátiť ten už po 4. krát pokazený šmejdový mobil, v presvedčení, že máte nárok na nový? Nemáme na to snáď právo? Vyzerá to tak, že podľa T-Mobile asi nie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednoducho, za už 4. krát behom roka pokazenú akciovú Nokiu 6280 pri reklamácii nový mobil nedostanete. A keď chcete vrátenie aspoň kúpnej ceny, tak vás ešte aj odpoja a Vaše telefónne číslo môžu zrušiť. Aspoň také sú praktiky u T-Mobile partnera – AVE Slovakia s.r.o. v Bratislavskom Auparku. 

Možno týmto opisom môjho stále neskončeného boja za práva spotrebiteľa niekomu aj pomôžem, možno mi aj niekto poradí a možno sa aj nájde niekto s podobnými skúsenosťami ... dajte mi prosím vedieť.

 V decembri 06 som si v predajni T-Mobile partnera – AVE Slovakia s.r.o. v Bratislavskom Auparku kúpil Nokiu 6280. K paušálu s 2 ročnou viazanosťou som ju dostal za akciovú cenu 1490Sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pekná mašinka, s 2Mpx foťákom, nahrávaním a prehrávaním videa sa tvárila ako šikovná asistentka k mojej práci v oblasti umeleckých služieb. Bohužial, veľmi mi nepomohla. Skôr naopak. Začal som si užívať opakované reklamácie o záručné opravy: 

  1. vady: rýchle vybíjanie batérie, nefunguje fotoaparát; riešenie: nahratie nového softwéru

  2. vady: chyby zvonenia, zlyhávanie budíka; riešenie: nahratie nového softwéru

  3. vady: nefunkčný foťák, opakované zamŕzanie, nedá sa prehrať video, chýbajú položky v menu, mení sa jazyk menu; riešenie: nahratie nového softwéru

 3.reklamacia:

Na tretiu reklamáciu som do T-Mobile v Auparku išiel 5.12.07 so žiadosťou, nech mi mobil vymenia za nový. Ako sa ukázalo, ani pri tretej vade brániacej riadnemu užívaniu výrobku v záručnej dobe, nemáte podľa pracovníkov tejto predajne nárok na jeho výmenu za nový a dokonca ani na vrátenie kúpnej sumy. Mohol som ho akurát tak odovzdať na ďalšiu opravu, ktorú sľúbili vybaviť do 30 dní. Keďže potrebujem nejaký mobil na volanie a využívanie služby, za ktorú musím stále platiť, žiadal som zapožičať náhradný telefón. Ale zabudnite, ako priznal pracovník, v tejto predajni majú vraj na tento účel len 2 mobily a tie sú stále v obehu ... trochu málo, na tak veľkú predajňu, nie?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

užitočné poznámky: zo Zákona 250/2007 o ochrane spotrebiteľa:

 · vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie

· Predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo iná povinná osoba určená na opravu je povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, akoby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť. Predávajúci je povinný, ak reklamáciu neuzná do troch pracovných dní, výrobok zaslať na vlastné náklady na odborné posúdenie. Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia preukázať

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď už nedali ani náhradný mobil, mohli sa aspoň snažiť reklamáciu vybaviť čo najskôr, podľa zákona do 3 dní. Ale SMSku, že mobil je opravený a čaká ma v predajni mi poslali až 13.5., po 8 dňoch. Teda zrejme jasné porušenie zákona, pretože prípad si nevyžadoval odborné posúdenie – išlo o očividné vady mobilu, ktoré mohol uznať pracovník predajne. Navyše oprava bola zase riešená nahratím nového softweru, čo určite tiež netrvá 8 dní. Zároveň majú autorizovaný servis Nokia v tej istej budove (predajňa Nokia v Auparku).

Čo už ostáva poškodenému spotrebiteľovi, ako upozorniť na porušovanie zákona Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI)? Som zvedavý na jej postup a výsledok.

Ako sa dalo čakať, ani tretia oprava v autorizovanom servise Nokia problém mobilu nevyriešila. Zas nejde fotiť, mobil zamŕza a nedá sa prehrať video. Čo by ste robili na mojom mieste? Zase sa vybrali do preplneného Auparku, užili si nervy s parkovaním, poslušne čakali polhodinu v predajni, odovzdali mobil na ďalšiu opravu, čakali tak 2 týždňe kým ho vrátia? ... a potom asi opäť ... a opäť ? K tomu samozrejme kúpili ďalší mobil, veď s mobilom v oprave sa volať nedá.

4.reklamacia:

Ponúkli ďalšiu opravu. Nechcem.Vravím, chcem nový mobil. Nemusí byť rovnaký, stačí podobný, vyberiem si z ponuky, aj doplatím akciovú cenu ak treba.Pracovníčka zase skontroluje záručný list, servisné záznamy z opráv, niekam si aj zavolá a potom s úsmevom povie: Máte nárok na nový mobil! Super, konečne, teším sa. Už zostáva len vybaviť pár formalít, čosi vypisovať, podpisovať, čakať na schválenie centrálou ... ale dá sa, hlavne že na stole čaká pekná škatuľka vybraného Sony Ericssonu (už žiadna Nokia).

Zrazu otázka pracovníka: Tak aký nový program chcete? Čooo?! Však ja nechcem rušiť môj program, ten mi vyhovuje a lepší nemáte. Len mi dajte ten nový telefón, však ste sami konečne uznali, že mám naň nárok! Ale to sa nedá. Nový mobil môžeme dať len k novému paušálu (k novému dodatku zmluvy o pripojení) s viazanosťou na 2 roky.

Kocúrkovo ... Už neostávalo nič iné, len žiadať protokol o reklamácii – s uvedením ponúkaných možností na jej riešenie zo strany predajne. Jednoducho, v mojom prípade existujú len tieto možnosti: 

  1. zaslanie mobilu na ďalšiu opravu

  2. ak odstúpim od zmluvy o pripojení, vrátia mi kúpnu cenu mobilu (teda akciovú cenú 1490Sk)

 Skvelé. Pracovník sa tvári, že mám úžasný výber. V prvom prípade budem zas asi 2 týždne čakať na opravenie toho šmejdu a po pár dňoch sa bude situácia opakovať. V druhom – nechcem rušiť svoj paušál ktorý mi vyhovuje a T-Mobile sa zaviazal poskytovať mi tento program služieb na dva roky (zatiaľ čo ja by som mal pokutu 15000Sk pri predčasnom odstúpení). Tiež nemám chuť sa kvôli získaniu nového mobilu po týchto skúsenostiach upísať na ďalšie dva roky s iným paušálom. A už vôbec nechcem prísť o telefónne čislo.

Čo mi teda ostáva?

Čo by ste robili Vy? pokračovanie nabudúce...

Viktor Gajdoš

Viktor Gajdoš

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

bezny tlachal Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu